duminică, 8 iunie 2014

Maya Angelou - o femeie extraordinara

Am descoperit-o pe Maya Angelou aceasta femeie minunata in emisiunea Oprah pe TLC la "O emisiune de suflet" intr-o duminica. Puteti gasi emisiunea: aici. A fost o scriitoare americana de culoare, din pacate nu am gasit nicio carte tradusa in limba romana. Cand am auzit ca sa stins din viata mai 2014 faimoasa scriitoare, nu-mi venea sa cred - tot mai mult am inceput sa caut si sa citesc despre ea.
M-am indragostit de ea prin poezia Phenomenal  Woman, care a fost in emisiune. Care dupa emisiune si cateva zile imi rasuna in ureche melodios acea poezie, am ramas cu impresia ca ea m-a gasit pe mine. Cel mai mult m-a impresionat viata ei, cum a crescut si relatia ei cu mama si bunica.
Maya Angelou a fost un om deosebit si a lasat in urma ei multe LECTII DE VIATA. Sunt lectii ce merita facute cunostinta, sunt pline de intelepciune si adevar.

Eu mi-am notat pentru mine: Am invatat ca...

" Am invatat ca,
indiferet de ceea ce se inatmpla, indiferent de cat de rea pare ziua de astazi, viata merge in mod sigur mai departe, iar maine va fi mai bine.
Am invatat ca, poti sa spui multe despre o persoana dupa modul in care se comporta in aceste 3 situatii: o zi ploioasa, pierderea bagajuui si luminitele de Craciun incalcite.
Am invatat ca, indiferent de tipul relatiei pe care o ai cu parintii, or sa-ti lipseasca mult atunci cand vor pleca din vaiata ta.
Am invatat ca, a-ti castiga existenta nu inseamna acelasilucru cu a-ti castiga viata.
Am invatat ca, viata iti da uneori si a doua sansa.
Am invatat ca, nu ar trebui sa mergi prin viata tinand cate la o manusa de baschet in ambele maini. Ai nevoie sa fii capabil sa arunci si anumite lucruri inapoi.
Am invatat ca, ori de cate ori decid ceva cu inima deschisa, e cea mai buna decizie pe care o pot lua.
Am invatat ca, oricata durere as simti, nu trebuie sa devin o durere/povara pentru ceilalti.
Am invatat ca, in fiecare zi ar trebui sa mangai, sa consolezi pe cineva. Oamenii se bucura de o imbratisare, ori o bataie prieteneasca pe umar.
Am invatat ca ... mai am multe de invatat.
Am invatat ca,
oamenii uita ce ai spus, uita ce ai facut, dar nu uita niciodata cum i-ai facut sase simta la un moment dat".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu