marți, 22 aprilie 2014

Strategia oceanului albastru


"Strategia oceanului albastru" - scrisa de doi profesori W. Chan Kim si Renee Mauborgne.
Este o carte din domeniul afacerilor.  Este un ghid care te invata cum sa te diferentiezi de concurenta, cum sa-ti creezi propria strategie de afaceri si cum sa fructifici la maxim orice oportunitate pentru compania ta. Adoptarea acestei strategii te va indeparta de tiparul clasic de a face afaceri, regula de aur fiind:  inovatia e singurul lucru care iti va aduce valoare.

Afacerea e la fel ca o prietenie nu are doar zile insorite. Sa fim entuziasti in fiecare noua zi, fiindca ne aflam intr-o misiune - aceea de a invata si de a evolua. Aceasta carte e pentru cei care doresc sa schimbe ceva, sa cladeasca o companie cu un viitor in care clientii, angajatii, actionarii si societatea sa aiba de castigat.

Pot fi citite numeroase studii de caz, strategii usor de aplicat, exemple. Cele sase principii ale strategiei oceanului albastru sunt simple:

1. atata timp  cat iti dezvolti afacerea pe un domeniu de nisa si ai ca obiective extinderea grupului tinta, felul in care sa fie utilizat serviciul sau produsul pe care il oferi, industria in care activezi, vei putea evita riscul de a fi ales gresit directia business-ului tau.
2. daca dai importanta planificarii, dar mai mult strategiei vei avea mult mai multe de castigat (focus pe modalitati de inovare, cauti produsele promovate de concurentii tai, vezi ce poti oferi tu clientilor tai, modalitatea in care este distribuita informatia, modul in care iti promovezi produsul – toate acestea pot fi considerate strategii care iti aduc multe victorii).

3. pentru a evita riscul ca afacerea sa nu atinga acel nivel care ii asigura profitul, solutia este ca atentia sa cada pe cererea existenta si sa atragi pe acei clienti care sunt cei mai numerosi.

4. daca produsul prezinta o utilitate exceptionala pentru cei care il cumpara, daca pretul este accesbil, atunci cu siguranta ai adoptat o idee care functioneaza din punct de vedere comercial.

5. evitarea riscului organizational prin rezolvarea problemei resurselor, problemei motivarii si asa mai departe.

6. evitarea riscului de management se face pe baza unui proces cinstit sprijinit de cei trei E (engagement, expectation, explanation).

A adopta o astfel de strategie inseamna a te concentra pe obiective, a fi unic in industria in care este prezent, a te diferentia prin ceva care sa atraga.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu